10 WARZYWNYCH „SUPERFOODS”

Chociaż pojęcie „superfoods” może być mylące lub możemy to uznać za zwykły marketing, nie ma wątpliwości, że istnieje wiele produktów o wysokiej zawartości składników odżywczych.

Oferujemy wybór z 10 pokarmami roślinnymi i podsumowanie głównych składników odżywczych, które nam dostarczają:

KURKUMA W PROSZKU

Dostarcza węglowodanów i błonnika. Dodatkowo zawiera: minerały (potas, żelazo, fosfor, wapń), witaminę C oraz witaminę B1 i B2.

WARZYWA STRĄCZKOWE

Bogate w proteiny, kwas foliowy, minerały (żelazo, sód, potas, wapń), błonnik i witaminy, zwłaszcza z grupy B: m.in. B2, B3, B6, B9 (kwas foliowy), witamina A, witamina E.

NASIONA CHIA

 Bogate w kwasy omega-3, dostarczają również wapnia i błonnika.

ZIARENKA SEZAMU

Doskonałe źródło wapnia, dostarcza magnezu, fosforu, żelaza, witamin z grupy B oraz witaminy E.

ORZECHY WŁOSKIE

Źródło kwasów omega-3, dostarcza minerałów   przeciwutleniających (magnezu i miedzi) oraz kilku  witamin z grupy B.

CZOSNEK

Bogaty w cynk dostarcza nam również: mangan, witaminę B6, witaminę C i selen. Ponadto zawiera znaczne ilości miedzi, witaminy B1, żelaza, potasu, fosforu i wapnia.

CYTRYNA

Dostarcza dużą ilość witaminy C oraz minerałów, takich jak selen, magnez, żelazo i potas.

OWSIANKA

Dostarcza błonnika i węglowodanów w postaci skrobi, białek, witamin z grupy B, składników mineralnych (fosfor, żelazo, cynk, jod) oraz wysokiego stężenia błonnika pokarmowego.

JAGODY

Bogate w błonnik dostarczają nam także minerałów (potas, żelazo, klak, magnez), witaminę C, witaminę A i witaminy z grupy B.

AWOKADO

Jego skład jest bogaty w tłuszcz i błonnik, a mało cukrów. Z wysoką zawartością kwasów tłuszczowych Omega 3. Bogaty w witaminy K, C, E, B5, B6, kwas foliowy i potas.

Pamiętaj, jak ważne jest, aby zawsze mieć dobrze zbilansowaną dietę i uzupełniać te witaminy lub minerały, których potrzebujesz.

Udostępnij wpis:​

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin

Koszyk

0

Brak produktów w koszyku.